بیانیه سفارت آمریکا در سوریه پس از حمله پهپادی به پایگاه التنف-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

بیانیه سفارت آمریکا در سوریه پس از حمله پهپادی به پایگاه التنف

یک روز پس از حمله به اتوبوس نظامیان ارتش سوریه در دمشق و ساعاتی پس از حمله پهپادی به پایگاه «التنف»، سفارت آمریکا در سوریه طی بیانیه‌‌ای خواستار احترام همه به آتش‌بس و کاهش تنش‌ها شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 21
کد خبر: ۱۰۶۳۴۴

به گزارش راهبرد معاصر، سفارت آمریکا در سوریه در بیانیه‌ای، همه طرف‌ها را به «احترام به آتش‌بس فعلی، تمرکز برای کاهش فوری تنش و حفاظت از جان غیرنظامیان قبل از هر موضوع دیگری فراخواند».

 

در این بیانیه همچنین «تشدید خشونت و حملات در سوریه» محکوم شده است.

 

 

این بیانیه پس از حمله تروریستی دیروز (چهارشنبه) به اتوبوس نظامیان ارتش سوریه در دمشق و نیز حمله پهپادی دیشب به پایگاه «التنف» در جنوب سوریه صادر می‌شود.

 

در انفجار تروریستی در دمشق که اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه را هدف قرار داد، چهارده نفر از نیروهای سوریه جان خود را از دست دادند و چند تن دیگر مجروح شدند.

 

از سوی دیگر، رسانه‌های عربی شامگاه چهارشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند و سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» بامداد پنجشنبه بیانیه‌ای درباره این حمله منتشر کرد.

 

سنتکام در این بیانیه با بیان اینکه پایگاه التنف در سوریه مورد حمله عمدی و هماهنگ هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است، گفت در حال بررسی ابعاد و جزئیات این حمله است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار